Pengikut Setia

Saturday, September 25, 2010

E-Cigarette. Apakah itu??

Assalamualaikum & Salam 1Malaysia.

Haaa arini hamba nk bagi information yg berguna kepada semua kaki2 perasap (smoker) yg singgah kat sini. Maklumat nie juga dapat meningkatkan semangat serta memberi motivasi kepada perokok2 tegar dalam usaha untuk berhenti merokok.

Salah satu cara yg menarik minat hamba untuk berkongsi dgn sahabat2 sekalian adalah penggunaan rokok elektronik (E-Cigarette). Taw tak apa itu E-Cigarette?

JOM URSHA!!

E-Cigarette adalah satu alat elektronik yg berfungsi sama seperti rokok sebenar yg menggunakan teknologi elektronik mikro di mana ia memberi rasa dan pengalaman yg sama seperti rokok sebenar tetapi tanpa api, pembakaran, tembakau, tar, carbon dioksida, abu, kotoran atau pun bau yg melekat. Ia adalah salah satu langkah untuk kesihatan dan juga kebersihan. Ia sesuai digunakan di mana2 sahaja kerana ia bukan rokok sebenar dan asap yg kelihatan bukanlah asap tetapi wap berupa kabus yg cepat meruwap di udara dan tidak berbau. Amat sesuai untuk mereka yg bekerja di dalam penghawa dingin, dalam kereta atau bersama golongan yg tidak suka merokok.

Apa yg ada di dalam katrij rokok nie?
Ianya mengandungi air, perasa, nikotin terkawal, propylene glycol (selalu terdapat dalam makanan & ubat). Cecair yg terdapat adalah bukan kimia yg boleh memudharatkan seperti rokok sebenar. Nikotin pula lebih seperti kafen yg terdapat di dalam kopi. Apa yg penting ia tidak mempunyai tar. Tar adalah salah satu punca utama pembunuh di dalam rokok sebenar.

Berapa lama katrij boleh digunakan?
Satu katrij boleh memberi 120 - 220 sedutan/menghisap. Persamaan 14 batang ke 30 batang rokok sebenar.

Adakah E-Cigarette sebagai alat berhenti merokok?
Ia boleh dijadikan alat permulaan sesetengah org untuk
berhenti merokok dgn cara mudah.

Perasa.
Mempunyai pelbagai perasa dgn kekuatan rasa High-16mg, Low/Light-11mg, & None-tiada. Inspired by Dunhill, inspired by Marlboro, inspired by Benson & Hedges, Clove, Clove Mint, Classic Tobacco, Minty Menthol, Shisha Strawberry, Shisha Vanilla, Orange Citrus, Chocolate Indulgence & Java Coffee. Manakala bagi peminat curut pula terdapat perasa seperti Tobacco-High atau Low & Tobacco Vanilla.

Untuk maklumat lanjut bolehlah layari

smokerhaven.com




1 comments:

seaman said... BALAS
This comment has been removed by a blog administrator.