Pengikut Setia

Top 10 Members

Monday, December 20, 2010

Come On La Focus!! Focus!!

Assalamualaikum..

Perghh penat woo..Kekusutan makin bertambah plak..Semalam aku pegi Hentian Duta nak beli tiket..Akak aku nak kenduri hari Sabtu 25/12 nih..Hentian Duta takde la jauh sangat tapi nak naik moto tuh yg malas..Tapi aku gagahkan gak diri aku nih pegi sana..Sampai sana dengan konfiden aku pun beli la tiket..Dah balik sampai UIA fuhh lega dah kurang satu beban..

Nak dijadikan cerita tengah aku calling awek aku..Dia tanya aku balik berapa haribulan..Masa tuh la kepala aku dah start pikir..Aku tengok balik tiket yg aku beli tuh..Aduhhhhhh...Salah beli laaaa..Tensionnya aku tak terkata..Ada ka aku pegi beli 25 haribulan malam..Patotnya aku beli 24 haribulan malam sebab kenduri 25..Dah satu hal nak kena pegi Hentian Duta sekali lagi..

Pagi tadi lepas abeh kuliah dalam pukul 10 aku pegi la Hentian Duta..Aku pegi kat kaunter tiket tuh aku tanya..

Aku : Bang bleh tukar tiket tak? Saya salah beli semalam.
Bro : Tak bleh la.
Aku : Abeh kalau abg tolong jual bleh tak?
(Bro tuh check kat komputer)
Bro : Tiket 25 banyak lagi nih. Nak tolong jual tuh bleh tapi kami tak tanggungjawab kalau apa2 jadi kat tiket nih.
Aku : Adehhh nak wat cmna nih(dalam hati). Tak pa la bang saya tinggal kan tiket kat sini abg tolong jual.
Bro : Ok nah tulis nama dengan no telefon.

Tiket yg baru aku beli

Lepas tuh aku pun beli la tiket baru..24/12 malam..Duit kena kuar lagi..Dah la satu tiket harga RM42.80..Rugi duit aku..Apa nak dikata salah aku gak tak fokus..Nak fokus macam mana kepala dah kusut satu macam..Nasib badan laaa..

Tapi kan aku heran sebenarnya..Kalau Transnasional bleh ja tukar tiket tapi kena tambah duit la..Mara Liner tak bleh..Hampeh tol..

Moral story aku : sebelum wat sesuatu tuh check dulu..=(

Ok la chaw sin chi..

7 comments:

pak yeh said... BALAS

sian kt ang..tatpa2..lau ad rezki tiket tu terjual la...

shahjiehan said... BALAS

hahhaa...sbb tu org pgl hg chek D...hehe...

Adem and Cats said... BALAS

belajar dr kesilapan :)

cikdekja said... BALAS

ya ah. baru nak cakap. kalau tranasional memang bleh tukaq. huhu. tak pa la. ada hikamhnya. sabaq ja la ya.

ieMa ackLes said... BALAS

relax bro..
orng jaga kaunter 2 sengal kot sbb 2 xleh tukar...

Xarruc said... BALAS

serabut jgk bila pikir, pernah alami...

nora said... BALAS

sebenanye ko buat entry ni sbb ko nk gi tau cmni kan

"KORANG NAK BELI TAK TIKET 25/12 MALAM"

kan kan kan =p